Kształcenie przyszłych nauczycieli matematyki - wyzwanie edukacyjne
Abstract
Keywords
References
Arends, I. R.: 1994, Uczymy się nauczać, WSiP, Warszawa.
Ball, D. L., Cohen, D. K.: 1996, Reform by the book: What is – or might be – the role of curriculum materials in teacher learning and instructional reform?, Educational Researcher 25(9), 6-8.
Bessot, A.: 1996, Ramy teoretyczne dydaktykimatematyki we Francji, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 18, 31-56.
Bishop, A. J.: 1999, Mathematics teaching and values educatin – an intersection in need of research, Zenterblatt für Didaktik der Mathematik 1, 1-5.
Boero, P.: 2002, Abstraction: What do we need in mathematics education?, Proceedings of the 26th Annual Conference PME International Conference, vol. 1, 133-138.
Czarnocha, B.: 2008, Handbook of Mathematics Teaching Research: Teaching Experiment– A Tool for Teacher – Researchers, University of Rzeszow, Rzeszów.
Danek, K.: 1996, Kształcenie i doskonalenie nauczyciela w kontekście rozwoju jego kompetencji, w: S. Juszczyk (red.), Twórczy rozwój nauczyciela, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.
Freudenthal, H.: 1981, Major problems of mathematics education, Educational Studies in Mathematics 12, 133-150.
Gray, E., Tall, D.: 2002, Abstraction: What do we need in mathematics education?, Proceedings of the 26th Annual Conference PME International Conference, vol. 1, 115-120.
Klakla, M.: 2002, Kształcenie aktywności matematycznej o charakterze twórczym na poziomie szkoły średniej, w: J. Żabowski (red.), Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, t. III, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 263-273.
Klakla, M.: 2006, Gotowa wiedza i aktywność w matematycznym kształceniu, na przykładzie kątów Langley’a, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia I, 75-93.
Konior, J.: 2002, Tekst matematyczny i jego lektura; nauka czytania tekstów matematycznych w szkole, w: J. Żabowski (red.), Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, tom IV, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 251-375.
Krygowska, Z.: 1977, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 3, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1986, Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 6, 25-41.
Kwiatkowska, H.: 2004, Pedeutologia – stan i kierunki rozwoju w latach 1995-2004, Rocznik Pedagogiczny 27, 199-200.
Leikin, R., Levav-Waynberg, A.: 2007, Exploring mathematics teacher knowledge to explain the gap between theory-based recommendations and school practice in the use of connecting tasks, Educational Studies in Mathematics 66, 349-371.
Lortie, D.: 1975, School-teacher: a sociological study, The University of Chicago Press, Chicago and London.
Ma, L.: 2010, Knowing and Teaching Elementary Mathematics Teachers. Understanding of Fundamental Mathematics in China and the United States, Routledge, New York.
Nowecki, B. J.: 2006a, Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli na studiach podyplomowych, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia I, 187-196.
Nowecki, B. J.: 2006b, Koncepcja kształcenia nauczycieli, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia I, 197-203.
Pearson, A.: 1994, Nauczyciel. Teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli, WSiP, Warszawa.
Polya, G.: 2009, Jak to rozwiązać?, PWN, Warszawa.
Ponte, J. P.: 1994, Mathematics teachers’ professional knowledge, Proceedings of the 18th Annual Conference PME International Conference, vol. 1, 195-210.
Sajka, M.: 2006, Refleksje na temat określania wiedzy przedmiotowej nauczycieli matematyki, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia I, 297-321.
Shulman, L.: 1986, Those who understand: Knowledge growth in teaching, Educational Researcher 15(2), 4-14.
Sierpinska, A., Lerman, S.: 1996, Epistemologies of mathematics and of mathematics education, w: A. J. Bishop, K. Clements, C. Keitel, J. Kilpatrick, C. Laborde (red.), International Handbook of Mathematics Education, Kluwer Academic Publishers, London, 827-876.
Sierpińska, A.: 1994, Perspektywa diachroniczna w badaniach nad rozumieniem w matematyce– użyteczność i ograniczenia pojęcia przeszkody epistemologicznej, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 16, 71-103.
Turnau, S.: 1990, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa.
Zaczyński, W.: 1995, Praca badawcza nauczyciela, wyd. IV, WSiP, Warszawa.
Żeromska, A. K.: 2009, Uczniowska wizja matematyki szkolnej – fragment badań dotyczących antropomatematycznych aspektów uczenia się i nauczania, Annales of the Polish Math. Soc., Series V, Didactica Mathematicae 32, 175-192.
Żeromska, A. K.: 2010a, Logiczne i merytoryczne aspekty prawdy matematycznej w rozumieniu studentów – przyszłych nauczycieli matematyki, Pedagogika Szkoły Wyższej 32, 243-253.
Żeromska, A. K.: 2010b, Miejsce badań historyczno-epistemologicznych w nurcie kształcenia nauczycieli matematyki, w: A. Kwatera, P. Cieśla (red.), Rola i zadania dydaktyk przedmiotowych w kształceniu nauczycieli, Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków, 333-340.
Żeromska, A. K.: 2010c, Rola nauczyciela w kształtowaniu postawy ucznia wobec matematyki, Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku, Pedagogika, Kształcenie pedagogów –strategie, koncepcje, idee „Język – komunikacja – etyczność – twórczość”, część I 8, 241-247.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016