Współczesne problemy i praktyka kształcenia matematycznego studentów
Abstract
Keywords
References
lat CIEAEM: Gdzie jesteśmy i dokąd zdążamy – Manifest 2000 na Rok Matematyki: 2000, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 22, 208-223. Tł. z ang. S. Turnau.
Антонов В. И.: 2010, Математическое образование в СПбГПУ, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia III, 5-19.
Arzarello, F.: 2005, Technology and mathematics in the classroom: lights & shadows, Proc. CIEAEM 57 Piazza Armerina, 23-27.
Chmielecka, E. (red.): 2010, Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacyjne dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa.
Ciesielska, D., Ciesielski, K., Ombach, J.: 1990, Jak kandydat na nauczyciela matematyki rozumie matematykę – próba testu, Matematyka Społeczeństwo Nauczanie I(4), 6-11.
Ciosek, M.: 2005, Proces rozwiązywania zadania na różnych poziomach wiedzy i doświadczenia matematycznego, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków.
Czajkowska, M., Treliński, G. (red.): 2006, Kształcenie matematyczne – tendencje, badania, propozycje dydaktyczne, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej im. J. Kochanowskiego, Kielce.
Dąbrowicz-Tlałka, A.: 2004, Działania szkół wyższych dla podwyższenia standardów kształcenia w aspekcie poziomu programowego nowej matury i matury międzynarodowej. Referat wygłoszony na XI Ogólnopolskiej Konferencji Nauczania Matematyki w Uczelniach Technicznych, Brenna’2004.
Denek, K.: 1983, Efektywność kształcenia w szkole wyższej i jej określanie, Życie Szkoły Wyższej 11, 16-23.
Dwunaste Studium ICMI: Perspektywy nauczania i uczenia się algebry. Wprowadzenie do dyskusji: 2000, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 22, 199-207. Tł. z ang. S. Turnau.
Dylak, S.: 2009, Nauczyciel wobec uczniowskiego uwikłania w sieci, Pozyskano z: http://www.ckp.edu.pl/konferencja/wyklady.html. Data dostępu: 15 IX 2011 r.
Гнеденкo, Б. B.:2004, O mecте лeкции в математическом образовании, Mатематика в образовании 2, 107-120.
Gwozdowska, A.: 2009, Matematyka ma być trendy. Polska – Internetowe wydanie dziennika ogólnopolskiego z 6 VIII 2009 r.
Halmos, P. R.: 1976, Jak mówić o matematyce, Wiadomości Matematyczne XIX, 185-193. Tłumaczenie H. Zaporowicza artykułu opublikowanego w Notices of the American Mathematical Sociaty, w numerze z kwietnia 1974 roku.
Иванов, О. А.: 2009, Злементарная математика для школьников, студентов и преподавателей, Изд. МЦИМО, Москва.
Jastrzębska, L.: 2010, Kształcimy wielu, nie patrzymy na jakość, Pozyskano z: http://www.edufakty.pl/index.php/wywiady/item/168-kształcimy-wielu-nie-patrzymy-najakość. html. Wywiad z M. Sitkiem, EduFakty z 24 X 2010 roku. Data dostępu 15 XI 2011 r.
Karp, A., Vogeli, B. R.: 2010, Russian Mathematics Education. History and World Significance, Series on Mathematics Education, Vol. 4, Stallion Press, Singapore.
Krajewska, A.: 2004, Jakość kształcenia uniwersyteckiego – ujęcie pedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersyteckie, Trans Humana, Białystok.
Krygowska, Z.: 1984, Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia w reformach programów szkolnych, WN WSP, Kraków.
Krygowska, Z.: 1989, Problemy kształcenia nauczycieli (próba podsumowania), Nowa Szkoła 1, 20-30.
Krysiński, J.: 2007, Inwestor u rektora, Forum Akademickie 4, 19-21. Rozmowa z A. Świeciem.
Кудрявцев, Л. Д.: 1985, Современная математика и её преподавание, Наука, Москва.
Legutko, M.: 2006, Analiza porównawcza wyników badania matematycznych umiejętności 16-latków w programie PISA i w egzaminie gimnazjalnym z roku 2003, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 29, 63-113.
Leszczyńska, Z.: 2011, O próbnej maturze 2010, Matematyka 2, 55.
Marciniak, Z.: 2008, Jak dbać o jakość kształcenia, Dyrektor Szkoły 2, 9–11. Rozmowa z A. Rękawek.
Marciniak, Z.: 2009, Interesują nas efekty kształcenia, Forum Akademickie 6, 18–20.
Moszner, Z.: 2004, Refleksje na temat kształcenia nauczycieli matematyki, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 255-264.
Nowakowski, Z.: 2009, Nowa edukacja dla pokolenia sieci, czyli e-podręczniki na platformie edukacyjnej, Pozyskano z: http://www.ap.krakow.pl/ktime/ref2009/nowakows.pdf. Data dostępu: 15 IX 2011 r.
Pacewicz, P.: 2011, Równe jest lepsze, Gazeta Wyborcza 2-3 IV.
Pardała, A.: 2004, Kształtowanie twórczości w nauczaniu matematyki a praktyka szkolna i nauczycielska, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 265-287.
Pardała, A.: 2006, Nowe tendencje w kształceniu matematycznym szansą podniesienia jego poziomu, w: M. Czajkowska, G. Treliński (red.), Kształcenie matematyczne – tendencje, badania, propozycje dydaktyczne, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej im. J. Kochanowskiego, Kielce, 13-28.
Pardała, A.: 2010, O niektórych problemach nauczania matematyki, Współczesne Problemy Nauczania Matematyki III, 5-20.
Polya, G.: 1964, Jak to rozwiązać?, PWN, Warszawa.
Polya, G.: 1975, Odkrycie matematyczne, Wydaw. Naukowo-Techniczne, Warszawa.
Pregiela, R. (red.): 2010, Przedsiębiorczość akademicka – dylematy rozwoju. Raport z badań, IZTECH, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii, Warszawa.
QS World University Rankings, 2010: 2010, www.qs.com.
Rachoń, J.: 2009, Bez matematyki kariery nie zrobisz, Pozyskano z:www.rachon.senat.pl. Przemówienie na otwarcie II seminarium Bez matematyki kariery nie zrobisz zorganizowane 17 III 2009 roku w Politechnice Gdańskiej; Data dostępu: 15 IX2011 r.
Sharygin, I. F.: 2000, Two articles and two hundred problems. Maszynopis udostępniony przez autora.
Shing-Tung, Y.: 2009, Szkoła jest lepsza, Gazeta Wyborcza 21 IV.
Siemens, G.: 2010, Wyzwania nowoczesnego nauczania, pozyskano z: Edukurieredudom. pl . Wywiad przeprowadzony przez L.N. Gualtieri; Data dostępu: 15 IX 2011 r.
Tapscott, D.: 2008, Grow up digital: how the net generation is changing your world?, Pozyskano z: http://dontapscott.com/books/grown-up-digital. Data dostępu: 15 IX 2011 r.
Taylor, P. J.: 2003, Occasional Address of Doctor Honoris Causa Prof. Peter James Taylor., Proceedings of the Third International Conference: Creativity in mathematics education and the education of gifted students, ICCME&EGS‘2003, Rousse, Bulgaria, 19-22.
Тихомиров, В. М.: 2000, О ниекоторых проблемах математического образования, Математика и общество. Математическое образование на рубеже веков., Изд. МЦИМО, 3-14.
Wielgus, S.: 2011, Historyczne koncepcje i paradygmaty uniwersytetu oraz jego model na dziś i jutro, Pozyskano z: www.kul.pl/141/Uniwersytet.doc. Data dostępu: 15 IX 2011 r.
Wojciechowska, B. (red.): 2008, Działalność Państwowej Komisji Akredytacyjnej w latach 2005-2007 II kadencja, Wydawnictwo OW ASPRA-JR, Warszawa.
Wojciechowska, B. (red.): 2010, Działalność Państwowej Komisji Akredytacyjnej w 2009 roku, Wydawnictwo OW ASPRA-JR, Warszawa.
Woolcock, N.: 2008, Matematyczne nieuctwo się mści, Pozyskano z: http://wiadomości.onet.pl. Za The Times, 6 VI 2008; Data dostępu: 15 IX 2011 r.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016