Praktyka kształtowania matematycznej twórczości uczniów
Abstract
References
Addington, S., Clemens, H., Howe, R., Saul, M.: 2000, Four Reactions to Principles and Standards for School Mathematics, Notices of the AMS October 2000, Vol. 47 9, 1072-1079.
Beddou, L., Mauduit, C.: 2001, Research as a method of the teaching mathematics (Descriptions of the program “Math en Jeans”), Proceedings of the conference: Science and mathematics teaching for the information society, Toruń, Poland, 19-22 July 2000, 11-25.
Ciesielski, K., Pogoda, Z.: 1995, Bezmiar matematycznej wyobraźni, Wiedza Powszechna, Warszawa.
Gilford, J. P.: 1978, Natura inteligencji człowieka, PWN, Warszawa.
Grozdev, S.: 2003, Students – researchers, Proceedings of the Third International Conference: Creativity in mathematics education and the education of gifted students, ICCME&EGS‘2003, Rousse, Bulgaria, 49-52.
Jagoda, E., Panek, D., Pardała, A.: 2001, Formy kształcenia i rozwijania uczniów uzdolnionych matematycznie, w: J. Łaszczyk (red.), Uzdolnienia Intelektualne i Twórcze (Teoria. Diagnoza. Metodyki), Wydawnictwo Universitas Rediviva, Warszawa, 168-173.
Karp, A.: 2003, Teaching to teach creatively, Proceedings of the Third International Conference: Creativity in mathematics education and the education of gifted students, ICCME&EGS‘2003, Rousse, Bulgaria, 73-79.
Klakla, M.: 2002, Kształcenie aktywności matematycznej o charakterze twórczym na poziomie szkoły średniej, w: J. Żabowski (red.), Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, t. III, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 263-273.
Kraus, M.: 2001, Formowanie umiejętności twórczego rozwiązywania zadań (na przykładzie pracy z uczniami klasy o profilu matematyczno-fizycznym liceum ogólnokształcącego). Rozprawa doktorska (praca niepublikowana) obroniona w 2001 roku na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.
Makiewicz, M.: 2003, Twórczość matematyczna uczniów gimnazjów posługujących się środkami komputerowymi. Rozprawa doktorska (praca niepublikowana) obroniona w 2003 roku w Uniwersytecie Szczecińskim.
Śmietana, E.: 2005a, Wpływ interwencji nauczyciela na aktywność matematyczną ucznia uzdolnionego w procesie rozwiązywania matematycznego problemu. Rozprawa doktorska (praca niepublikowana) obroniona w 2005 roku na Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie.
Śmietana, E.: 2005b, Wpływ interwencji nauczyciela na aktywność matematyczną ucznia uzdolnionego w procesie rozwiązywania matematycznego problemu, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 28, 377-388.
Pardała, A.: 1984, Problemy dydaktyczne związane z interwencją nauczyciela w toku rozwiązywania zadań matematycznych przez uczniów, WU WSP w Rzeszowie, Rzeszów.
Pardała, A.: 2003, Creativity Formation In Mathematics Education, Proceedings of the Third International Conference: Creativity in mathematics education and the education of gifted students, ICCME&EGS‘2003, Rousse, Bulgaria, 326-333.
Pardała, A.: 2004, Kształtowanie twórczości w nauczaniu matematyki a praktyka szkolna i nauczycielska, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 265-287.
Pardała, A.: 2006, Nowe tendencje w kształceniu matematycznym szansą podniesienia jego poziomu, w: M. Czajkowska, G. Treliński (red.), Kształcenie matematyczne – tendencje, badania, propozycje dydaktyczne, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej im. J. Kochanowskiego, Kielce, 13-28.
Pardała, A.: 2007, Problems teacher‘s practice forming mathematical activity and creativity of the gifted pupils, w: J. Povstenko (red.), Scientific Issues J. Długosz University of Częstochowa. Mathematics XII, Częstochowa, 319-328.
Sharygin, I. F.: 2000, Two articles and two hundred problems. Maszynopis udostępniony przez autora.
Steckel, S.: 1938, Kształcenie uczniów zdolnych do matematyki, Matematyka i Szkoła II, III, 113-121.
Taylor, P. J.: 2003, Occasional Address of Doctor Honoris Causa Prof. Peter James Taylor., Proceedings of the Third International Conference: Creativity in mathematics education and the education of gifted students, ICCME&EGS‘2003, Rousse, Bulgaria, 19-22.
Terman, L. M., Oden, M. H.: 1947, The Gifted Child Grows Up; Twenty- Five Years’ Follow-up of a Superior Group, Genetic studies of genius IV, 1-448.
Terman, L. M., Oden, M. H.: 1959, The Gifted Group at Mid-life; Thirty-Five Years‘ Follow-up of the Superior Child, Genetic studies of genius V, 1-187.
Утеева, Р. А.: 2001, Концептуальная модель дифференцированного обучения математике творчески одаренных детей, w: J. Łaszczyk (red.), Uzdolnienia Intelektualne i Twórcze (Teoria. Diagnoza. Metodyki), Wydawnictwo Universitas Rediviva, Warszawa, 157-160.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016