On the role of dissertations in didactics of mathematics in the training process of future teachers of mathematics
Abstract
Keywords
References
Braun, M., Mańkowska, A., Paszyńska, M.: 2014, Matematyka z kluczem. Podręcznik do matematyki dla klasy piątej szkoły podstawowej, Część 1, Nowa Era, Warszawa.
Braun, M., Mańkowska, A., Paszyńska, M.: 2015, Matematyka z kluczem. Podręcznik do matematyki dla klasy czwartej szkoły podstawowej, Część 2, Nowa Era, Warszawa.
Ciosek, M., Legutko, M., Turnau, S., Urbańska, E.: 2005a, Matematyka dla Ciebie. Podręcznik dla klasy czwartej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Ciosek, M., Legutko, M., Turnau, S., Urbańska, E.: 2005b, Matematyka dla Ciebie. Podręcznik dla klasy piątej szkoły podstawowej, Nowa Era, Warszawa.
Czajkowska, M.: 2015, Postawy nauczycieli matematyki wobec zmian w edukacji, Society and Education. Instytut Studiów Miedzynarodowych i Edukacji Humanum 18(3), 81–94.
Konior, J.: 2005, Niektóre nurty działalności Profesor Anny Zofii Krygowskiej oraz Jej koncepcja dydaktyki matematyki, Dydaktyka Matematyki 28, Roczniki PTM, 65–77.
Koszyk, S.: 2012, Pole prostokąta i uogólnianie rozumowania w świetle analizy lekcji w klasie piątej szkoły podstawowej. Nieopublikowana praca licencjacka, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków.
Krygowska, Z.: 1972, Geometria dla klasy II liceum ogólnokształcącego, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa.
Legutko, M.: 2001, O podręczniku matematyki, Dydaktyka Matematyki 23, Roczniki PTM, 18–24.
Major, J., Olik-Pawlik, B., Ratusiński, T., Zaręba, L.: 2016, Wybrane uwagi na temat roli zadan matematycznych w procesie nauczania-uczenia się matematyki, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 8, 101–118.
Mnich, W.: 1980, Aktywności matematyczne jako kryterium doboru zadan w nauczaniu matematyki. Nieopublikowana rozprawa doktorska, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków.
Moszner, Z.: 2004, Refleksje na temat kształcenia nauczycieli matematyki, Dydaktyka Matematyki 26, Roczniki PTM, 255–264.
Narodowej, M. E.: 2008, Podstawa programowa z komentarzami. Tom 6. Edukacja matematyczna i techniczna w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Matematyka, zajęcia techniczne, zajęcia komputerowe, informatyka, Warszawa.
Nowak, W.: 1989, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, PWN, Warszawa.
Siwek, H.: 1998, Czynnościowe nauczanie matematyki, WSiP, Warszawa.
Turnau, S.: 1978, Rola podręcznika szkolnego w kształtowaniu pojeć i rozumowań matematycznych na poziomie pierwszej klasy ponadpoczątkowej, Praca monograficzne WSP w Krakowie, vol. 30, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków.
Turnau, S.: 1990, Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa.
Turnau, S.: 2001, O dowodzeniu twierdzeń we współczesnej szkole (rozszerzony tekst wystąpienia), Dydaktyka Matematyki 23, Roczniki PTM, 25–33.
Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie: 2017a, Program studiów wyższych rozpoczynających się w roku akademickim 2017/2018. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Studia wyższe na kierunku Matematyka, stopień pierwszy. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków. Pobrano z: http://matematyka.up.krakow.pl/pliki/planprognew/I/2017|18/stac/2pprogramoblig.pdf.
Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie: 2017b, Program studiów wyższych rozpoczynających się w roku akademickim 2017/2018, Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny, Studia wyższe na kierunku Matematyka, stopień drugi. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków. Pobrano z: http://matematyka.up.krakow.pl/pliki/planprognew/II/2017|18/stac/2pprogram.pdf.
Zaręba, L.: 2009, Wprowadzanie studentów matematyki w badania dydaktyczne, Vol. 2 of Prace Monograficzne z Dydaktyki Matematyki, Koło SNM: „Forum Dydaktyków Matematyki”, Bielsko-Biała, 95–110.
Zaręba, L.: 2012, Matematyczne uogólniania. Możliwosci uczniów i praktyka nauczania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016